Valentin-napi csoki: szívből jön, vagy puszta átadás-átvétel?

Csak nézz rá a drága csokira, amit egyébként nehezen találnál meg a boltokban, és tudni fogod, hogy a lány, aki Valentin-nap alkalmából ajándékozta neked nem csak egy szokásos giri-csokót (kötelesség-csokoládét) adott át, hanem komolyan gondolja – meséli egy mama-szan.

Image 


A modern fogyasztói szemléletnek hála a japán Valentin-nap nem a szerelmesekről szól, hanem az az idő, amikor a nők a férfiaknak ajándékoznak csokit. Honmei csokót, ha legalább leheletnyi melegséget éreznek az illető iránt, vagy a már említett giri-csokót, ha csupán kötelező gesztusról van szó.
Nem mindig könnyű azonban eldönteni, mikor kaptunk igazi ajándékot és mikor kaptuk ugyanazt, mint minden más pasi az irodában.
Itt jön a képbe Maszui Siho. Maszui egy ginzai éjszakai klub mama-szanja, aki tízezernél is több igazi, kemény döntéshozót ismer a japán pénzvilágból és aki évente ötszáznál is több embernek küld Valentin-napi csokoládét.
– Évente kétmillió jent (nagyjából 3,5 millió forintot) költök minden egyes Valentin-napra – meséli a mama-szan.
Maszui kedvenc választása a honmei csoko számára a Jean-Paul Hevin-csokoládé.
– Teljes minőségellenőrzési rendszert használnak és nagyon odafigyelnek a kakaótartalomra, ezért szeretik az emberek – meséli Siho mama-szan. Ha egy nőtől Jean-Paul Hevin-csokit kapsz, tudnod kell, hogy azt az üzenetet küldi, hogy fontos vagy.
A mama-szan elmesélte, hogy sokkal fontosabb az, ha egy nehezen beszerezhető csokoládét választasz, mint az, hogy mennyibe kerül.
– Nem kell drágának lennie. De igen valószínű, hogy az a nő, aki sokat tesz egy ajándék beszerzéséért, mellépakol némi érzelmet is.
Ez a magyarázata annak, hogy a mama-szan nem vonzódik a költséges, de könnyen beszerezhető édességekért, mint a Queen Alice, a Maxims de Paris vagy a Godiva.
Ráadásul személyesen győződik meg arról, hogy mindegyik ajándéka kétszer is be van csomagolva.
– Ha híres márkájú csokit ajándékozol, semmit sem jelent, hiszen lehet, hogy egy akcióban vásároltad a sarki közértben. Ez még mindig csak giri-csoko. Van olyan csokoládémárka, ami sajnos túlságosan híres.

MDN