Super Cool Biz 2012

A Cool Biz-kampányt 2005-ben vezette be a japán kormány Koike Juriko akkori környezetért felel?s miniszter javaslatára. A kampány lényege, hogy az el?írt nyári öltözék lazábbá tételével.csökkentsék a légkondícionálók használatát, vagyis az áramfogyasztást a közhivatalokban.

A nyári és a téli öltözék meghatározott napon történ? váltásáról az el?írás .a közhivatalokban illetve iskolákban nem új dolog: már a Heian-kortól létezik. .Japán neve ???(?????), koromogae. A Meidzsi-kortól június 1-je és október 1-je a két ruhaváltó id?pont (a délnyugati szigeteknél ez május 1-re és november 1-re módosult).

Visszatérve a Cool Bizre: az els? év mérlege szerint 460.000 tonna széndioxid-kibocsátást spóroltak meg, 2006-ban pedig már 1.14 millió tonnát, ami 2,5 millió háztartás egyhavi széndioxid-kibocsátásának felel meg.

A nyári öltözéknél jobban szell?z? ruhadarabokat ajánlottak, megengedték a rövidujjú ingek viselését, a zakó / kosztüm, illetve férfiaknál a nyakkend? elhagyását.

2011-ben a fukusimai atomer?m? leállása által bekövetkezett áramhiány miatt a Cool Biz kampányt Super Cool Biz-re min?sítették, még szigorúbb áramspórolást vezetve be. A ruházatban ez a póló, az okinavai ing, sportcip?, néhány helyen farmer és szandál engedélyezését jelentette.

Az idei Super Cool Biz-kampány, mely .június 1-t?l szeptember 30-ig tart, már egyenesen a jukatát javasolja. A divatbemutató megtekintéséhez kattintsatok ide!.

Forrás:

http://www.env.go.jp/press/press.php?serial=15269

Az eddig megvalósult dolgokról és eredményekr?l:

http://www.challenge25.go.jp/practice/coolbiz/coolbiz2012/archives.html

A ruhaváltásról:

http://ja.wikipedia.org/wiki/%E8%A1%A3%E6%9B%BF%E3%81%88

 

Related posts

Kommentelj