Pokémon-reneszánsz

Szinte hihetetlen, de a Pokémon-franchise forgalom idén várhatóan háromszor akkora lesz, mint tavaly.
Az összehangolt megjelenések és átfogó, jól megtervezett programok – például a híres/hírhedt kártyák – meghozták az eredményt, és már idén augusztusban többet adtak el belőlük az USA-ban, mint 2006 egészében.

A Pokémon hadjárat idén áprilisban két Nintendo DS játékkal kezdődött. Ekkor jelent meg a Pokemon Diamond és a Pokemon Pearl, majd június negyedikén követte őket a Pokemon Diamond és Pearl anime sorozat, amit a Cartoon Network sugárzott.
A filmek a 6-11 éves fiúk kedvencévé váltak, és nagyszerűen megtámogatták a videojátékok és egyéb kütyük piacát. Júniusban jelent meg a Pokemon USA, amely 104 további karaktert tartalmaz a Pokemon TCG Diamond & Pearl-höz képest.

A Yu-Gi-Oh! óta nem kerültek a boltokba ilyen mennyiségben anime-termékek.

Az amerikai leányvállalat most már óvatosabban osztogatja a jogokat a merchandise-hoz, mivel a Pokémon-mánia tetőzésekor egyszerűen besokallt a piac a követhetetlenül sok, gyakran kétes minőségű terméktől.

A Toys R' Us például 585 boltjában nyit Pokemon-butikot. Terveik szerint idén nagyjából ötvenmillió dolláros bevételük származik majd a zsebszörnyekből – a tavalyi négymillióhoz képest.

ICv2