Kétéltű vonatot használ a JR Hokkaido

A Hokkaido vasúttársaság megkezdte az utasok szállítását egy kétéltű járművel, ami valójában egy minibusz, behúzható kerekekkel. A félig vonat, félig busz az Ohotszki-tenger partján kezdte meg a működését a Szemmo vonalon.
A jármű több kis vasúttársaság figyelmét felkeltette, mivel a helyi kisforgalmú vonalak üzemeltetését gazdaságosabbá teszi.

Az egyetlen kocsiból álló "vonat" egy módosított mikrobusz, amely 15 másodperc alatt képes váltani a hagyományos autógumik és a vasúti közlekedésre használatos kerekek között. Az első szerelvény részben a síneken, részben pedig az országúton közlekedik.
Egyszerre 12 utas fér bele, rajtuk kívül egy mozdonyvezető, egy buszsofőr és egy kalauz számára van hely a kétéltű tömegközlekedési eszközön.
A JR Hokkaido összesen 84 hasonló járművet tervez üzembe állítani, főként a hétvégi időszakokban. Júliustól városnéző járatokat indítanak.
A társaság kétszázmillió jent költött a jármű fejlesztésére. Egy példány húszmillió jenbe kerül, ez nagyjából hatszor olcsóbb, mint egyetlen vasúti kocsi. A hagyományos vonathoz képest az egy utasra jutó üzemanyagköltség  négyszer alacsonyabb.
Hokkaidó szigetén a jármű főleg turistalátványosság lesz – legalábbis eleinte. Máshol – Sizuoka, Mijazaki és Kumamoto prefektúrában – a társaságok érdeklődést mutattak más, gyakorlati felhasználásra is, például ilyenekkel szállítanák az utasokat az állomásról a kórházakba vagy más nyilvános helyekre.

Kyodo