Inkább vásárolni járnak Japánba

Megelőzte a kultúrát a sopingolás: immár ez a legtöbb Japánba induló turista célja. A változás elsősorban annak köszönhető, hogy rengeteg ázsiai jár a szigetországba olcsó elektronikai berendezésekért és ruháért, derült ki egy felmérésből.
A japánokat régóta úgy ismerik, mint akik rengeteg pénzt költenek tengeren túli útjaikon – most ázsiai szomszédaik viszonozzák a szívességet, áll egy tanulmányban, melyet a JNTO (Japan National Tourist Organization) készített.

A szigetországba látogató turisták csaknem 35 százaléka első helyen a vásárlást említette az utazás céljaként, beelőzve a hagyományos kulturális és történelmi látványosságokat. A felmérést 2003 óta készítik minden esztendőben, de ez az első alkalom, amikor a boltok látogatása előbbre került a templomokénál.

A tanulmány megállapítja, hogy a Dél-Koreából, Kínából, Tajvanról és Hongkongról érkező turisták első helyen a vásárlást említik, ezt követi a gyógyfürdők és az éttermek látogatása.

Hongkongról a látogatók 71%-a csakis vásárolni ugrott át.

Egy átlagos turista 280,000 jent költ egy út során. A tanulmány nem tér ki arra, hogy milyen termékeket vásárolnak, de Ázsia legerősebb gazdasági hatalmát elektronikai cikkeiről és divatos ruháiról ismerik.

Ezzel szemben az amerikai és brit turisták még mindig elsősorban a kultúrát csodálni érkeznek Japánba.

Az ázsiai látogatók több mint fele rendszeres visszajáró és legalább két alkalommal járt már Japánban, míg Európából ugyanez az arány már csak 15-30%, valószínűleg az óriási távolság miatt.

Japán célja, hogy 2010-ig évente tízmllió külföldi látogatót vonzzon. 2003-ban még csak feleennyi turista érkezett.

A kormányzat televíziós reklámokat sugárzott külföldön, könnyített a beutazási szabályokon és próbálja kényelmesebbé tenni a nyelvi és anyagi akadályokba ütköző turisták életét.

Tavaly már rekordszámú, 8,0 millió vendég érkezett a felkelő nap országába a kormányzat kimutatása szerint. Közülük a JNTO becslése alapján ötmillió volt a turista.

Mainicsi