Elkészült a japán mágneses motor

Míg egy hétköznapi feltaláló inkább mindent egy nagyobb külső cégre bízna, Minatót inkább a társadalmi igazságosság és az emberekkel szemben érzett felelősség mozgatja. Az áruházlánc számára készülő 40 ezer ventillátort a Tokiótól északra fekvő térségben egy sor kis üzemben gyártják majd. Ez a régió a 80-as években Japán műszaki és gazdasági fellendülésének bölcsője volt. Minato biztos benne, hogy a motorok minősége ugyanolyan kiváló lesz, mintha egy világcég készítette volna őket.

Hogyan kezdődött?

A mágneses találmányon Kohei Minato a 70-es évek közepe óta dolgozik. Az első ötletek zongorázás közben pattantak ki a fejéből. Az első prototípust 1996-ban egy mexikói konferencián mutatta be, és az érdeklődők már akkor is lerohanták.

A kilencvenes években tovább dolgozott a találmányon, miközben 47 országban bejegyeztette a szabadalmát. Amerikában szerzett tapasztalatai ráébresztették, hogy a jogi védelem rendkívül fontos, még ha ettől a technológia bevezetése néhány évet csúszik is.

A legdrágább az energia

Miközben 47 országban bejegyezték a szabadalmát, a japán szabadalmi hivatalból elzavarták, kijelentve, hogy ez a találmány nem működhet, és légből kapottak az állításai. Néhány hónappal később a hivatalnokok kénytelenek voltak megváltoztatni a döntésüket, miután az amerikai szabadalmi hivatal jegyzékbe vette két benyújtott szabadalma közül az egyiket.

Az új megoldás természetes
en rendkívüli következményeket von magával. Az USA-ban például az elektromos motorok használják fel a villamosenergia-termelés csaknem 55 százalékát. Miközben a gyárak a lehető legolcsóbb motorokat vásárolják, statisztikák szerint az átlagos 20 éves időtartam alatt a motor működtetésének teljes költségéből alig 3 százalékot képvisel a beszerzési ár, a többi viszont az energiafogyasztás.

A befektető nem diktálhat

Az első külföldi befektetőnek 2001-ben egy szaúdi cég ígérkezett, majd felvették a kapcsolatot amerikai és más országokból érkező vállalatokkal. A tárgyalásokat rendkívül visszavetette a szeptember 11-i támadás. A szaúdiak visszaléptek, a japán feltaláló pedig elölről kezdhette a kapcsolatok építését.

Most viszont az első nagyobb sorozat legyártásával, és további prototípusokra vonatkozó megrendelésekkel a háta mögött Kohei Minato úgy gondolja, hogy a befektetőknek nem kell központi szerepet kapniuk. Már csak olyan cégekkel bonyolódik komoly tárgyalásokba, amelyek stratégiai előnyöket és elismertséget hoznak magukkal. Így cége, a Japan Magnetic Fan Co. az év első felében egy sor stratégiai bejelentésre készül.

index

Related posts