Az autókról másképp

A japán autópiacot és az autók iránti kereslet változását a futószalagos szusi-étteremmel példázza a goo-net autós portál.

 

Japán nyelvtanulásnak sem utolsó:

Forrás: goo-net

Bal fentr?l haladva megtudhatjuk, hogy a sportkocsi-eladás fénykora 1967 körül kezd?dött, a Toyota 2000 GT-jével, mely 1970-ig volt a legnépszer?bb.

A Nissan dobozautói, mint a Skyline ’68 és ’72 között volt divatos, míg a „szuperautó”-kategóriában a Lamborghini Countach 1974 és 1990 között.

Aztán jött a haiszóká-k, vagyis luxusautók (high society car-ból, másnéven fehér autók) fénykora, élén a Toyota Soarer-rel, majd beköszöntött a sportkocsik második aranykora, melyet a Ferrari F40-es vezetett ’87 és ’92 között, mellette a Eunos (mostani Mazda / Matsuda) Roadstar-ja, mely ’89-ben tört be és máig népszer?.

1994-t?l a Honda Odyssey-b?l adtak el a legtöbbet, illetve 1993-tól a kicsi, könny? autó kategóriában a Suzuki WagonR szerzett elismerést. Emellett ’82-t?l felfutottak és máig tartják a népszer?ségüket a terepjárók, a Mitsubishi Pajero-val az élen. A környezettudatos autók boom-ja 1997-t?l figyelhet? meg a Toyota Priussal, 2010-t?l pedig a nagy sláger a Nissan Leaf.

A hazai gyártmányú autók közül az, amib?l az országban a legtöbbet adtak el, nem más, mint a Toyota Corolla. A második helyen a Mazda Familia áll, a harmadikon pedig a Honda Civic.

http://www.goo-net.com/infographic/car_boom/index.html

Related posts

Kommentelj