Az autókról másképp

A japán autópiacot és az autók iránti kereslet változását a futószalagos szusi-étteremmel példázza a goo-net autós portál.

Japán nyelvtanulásnak sem utolsó:

Forrás: goo-net

Bal fentről haladva megtudhatjuk, hogy a sportkocsi-eladás fénykora 1967 körül kezdődött, a Toyota 2000 GT-jével, mely 1970-ig volt a legnépszerűbb.

A Nissan dobozautói, mint a Skyline ’68 és ’72 között volt divatos, míg a “szuperautó”-kategóriában a Lamborghini Countach 1974 és 1990 között.

Aztán jött a haiszóká-k, vagyis luxusautók (high society car-ból, másnéven fehér autók) fénykora, élén a Toyota Soarer-rel, majd beköszöntött a sportkocsik második aranykora, melyet a Ferrari F40-es vezetett ’87 és ’92 között, mellette a Eunos (mostani Mazda / Matsuda) Roadstar-ja, mely ’89-ben tört be és máig népszerű.

1994-től a Honda Odyssey-ből adtak el a legtöbbet, illetve 1993-tól a kicsi, könnyű autó kategóriában a Suzuki WagonR szerzett elismerést. Emellett ’82-től felfutottak és máig tartják a népszerűségüket a terepjárók, a Mitsubishi Pajero-val az élen. A környezettudatos autók boom-ja 1997-től figyelhető meg a Toyota Priussal, 2010-től pedig a nagy sláger a Nissan Leaf.

A hazai gyártmányú autók közül az, amiből az országban a legtöbbet adtak el, nem más, mint a Toyota Corolla. A második helyen a Mazda Familia áll, a harmadikon pedig a Honda Civic.

http://www.goo-net.com/infographic/car_boom/index.html