Kezdőlap Rovatok Hírek, érdekességek 50 milliárd jen a modern kultúra népszerűsítésére

A japán Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium munkatársa, Mika Takagi egy nyolcfős szakértői teamet szervezett, hogy kidolgozzák, hogy hogyan lehetne a modern japán kulturális értékeket külföldön népszerűsíteni. A projekt megvalósításához 50 milliárd jent ígért a minisztérium.

Japánt évtizedek óta foglalkoztatja, hogy hogyan lehetne az aktuális kulturális trendeket felkarolni, az alkotókat támogatni, de ebből eddig nem sok minden valósult meg. 2002-ban Douglas McGray írt egy cikket arról, hogy hogyan lehetne Japán cool (menő, vagány) dolgaiból az akkorinál többet kihozni, ezután jött létre a Cool Japan projekt az országimázs-építés, kultúraterjesztés- és támogatás jegyében.

A projekt részeként 2008-ban kinevezték Doraemont, a mesehős kék macskát az ország kulturális nagykövetének (korábbi cikkeink ehhez kapcsolódóan: Nagykövet lesz a helikopterfejű cicából, Előállíthatók a mesebeli csodakütyük). Aztán kiválasztottak három ismeretlen leányzót, hogy lolita, harajuku és iskoláslányos ruhában képviseljék Japánt a párizsi Japán Expón. Terveztek alapítani egy manga múzeumot (hivatalos nevén a Médiaművészet Nemzeti Központját) - ez sajnos elmaradt.

Most viszont úgy tűnik, hogy ismét lendületet kaphat a program: a Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium a következő húsz évben 50 milliárd jent készül erre a célra áldozni. A hírt a szakmabeliek Japánban és külföldön is gyanakvással fogadták, de remélik, hogy a minisztérium valóban támogatni fogja ezt a fajta kulturális megújulást. A szakértők ugyanakkor arra is felhívták a figyelmet, hogy alaposan mérlegelni kell majd, hogy milyen kulturális termékeket, mi módon lenne érdemes népszerűsíteni, hogy azok valóban elérjék és megnyerjék maguknak a külföldi célközönséget.

Japan Times

 Még nem írt senki ezzel a cikkel kapcsolatban.
Ha szeretnél hozzászólni, akkor jelentkezz be vagy regisztrálj.
Szólj hozzá! (eddig 0 bejegyzés)