Kezdőlap Rovatok Hírek, érdekességek Szusi-index

Big Mac indexről már hallottunk: ezt az Economics nevű lap tette közzé, nem hivatalos mutatója annak, hogy egy valutában mennyi terméket vagy szolgáltatást lehet venni egy másik valutához képest.

 

Isizu Kenta, a Mizuho közgazdásza találta ki a "Tonhal-makréla"-indexet. Ez azonban nem alternatív árfolyam-számoló módszer, hanem a japán gazdasági helyzet mutatója.

A két legnépszerűbb szusiéttermekben fogyasztott terméket, az olcsóbb lómakrélát (adzsi) és a drága tonhalat (meguro) vette alapul, és azt vizsgálta, hogy egy átlagos japán család melyikből vásárol többet. Ez megmutatja az Abe Sinzó miniszterelnök gazdasági politikájának - melyet külföldi újságok Abenomics-nak neveznek- hatását, eredményét.

A marhahús-disznóhús kelendőségének vizsgálatáról azért mondott le, mert azt befolyásolhatja a kergemarhakór vagy más betegség okozta félelem.

A belügyi és kommunikációs minisztérium szerint 2013-ban a tonhalból vásároltak többet, ami az új gazdaságpolitika sikerét mutatja.

Reuters

 

 

 Még nem írt senki ezzel a cikkel kapcsolatban.
Ha szeretnél hozzászólni, akkor jelentkezz be vagy regisztrálj.
Szólj hozzá! (eddig 0 bejegyzés)