Kezdőlap Rovatok Hírek, érdekességek Hanyatlik a Meki

A Japán McDonald's népszerűsége évek óta csökken. Úgy tűnik, nem nagyon tudnak kilábalni a válságból.

2004-ben az Apple Japan-től igazolt át a Mekihez az új igazgató és elnök, Harada Keiko. A 64 éves üzletasszonynak sikerült egy éveken át felfelé ívelő pályára állítani a gyorsétterem-láncot. Sikerét "Harada-csoda"-ként emlegetik.

Az olcsó, 100 jenes hamburgerek már nem nyűgözik le a vásárlókat, akik hozzászoktak a mindenhol csökkenő árakhoz. Az a kampány sem érte el hatását, amely szerint egy perc alatt kiadnak egy hamburgert, vagy ha nem sikerül, a következő ingyen van. 

Mit tehet egy olcsó gyorsétterem-lánc, ha sem az olcsóság, sem a gyorsaság nem vonzza a vevőket?

Az ingyen ajándékok (pl. rágó a reggeli mellé) sem hozták be a tömegeket, sőt az interneten cikinek minősítik a fogást.

Harada az adatokat tanulmányozva csndesen azt mondta: "A legnagyobb baj a csökkenő kreativitásunk. Nem tudjuk lenyűgözni a vásárlóinkat"

Tanaka Kitaró újságíró, aki tanulányozta az üzleti modellt, így vélekedik: "A szezonális és drágább menük, mint a Big America All Stars, már nem kellenek. Az az üzleti modell, miszerint hírességekkel bevonzzák a vevőket, majd próbálják átnevelni őket a drágább menükre, többé már nem sikeres. A fiatalok az éjjel-nappal nyitva tartó internet kávézókba szoktak át, ahol vesznek egy 100 jenes kávét és azzal elvannak órákig."

Livedoor News

 

 
Megvitat (1 hozzászólás)
Hanyatlik a Meki
Apr 20 2013 05:29:40
Ez a szál tartozik a cikk tartalmához: Hanyatlik a Meki

Szerintem nem is olyan nagy baj ez, mert a McDonald's-ban egészségtelen ételeket kínálnak. Persze, nem olyanokra gondolok, mint pl. a kertész saláta, amit én szoktam enni a McDonald's-ban, és nem a finom eperöntettel leöntött vaníliafagyira, hanem olyanokra, mint pl. a hamburger)
#5555

Ha szeretnél hozzászólni, akkor jelentkezz be vagy regisztrálj.
Szólj hozzá! (eddig 1 bejegyzés)