Kezdőlap Rovatok Hírek, érdekességek Te hová indultál? Önszerveződő turistacsoportok, extrém kirándulások Japánban

A közösségi portálok egy újabb jó ötlet megvalósítását tették lehetővé: a Trippiece szolgáltatás segítségével olyan furcsa, különös, rendhagyó utazásokhoz találhatunk útitársakra, amilyen utak a hagyományos utazási irodák kínálatában biztos, hogy nem szerepelnek. A felhasználóknak csak annyit kell tenniük, hogy publikálják utazási tervüket (pl. delfinsimogatás az Amazon folyón, elefántlovaglás Laoszban, túlélőtúra egy lakatlan szigeten), majd a hirdetésre jelentkezők közül kiválasztják azokat, akikkel szívesen utaznának együtt.

A Trippiece a Facebookon keresztül érhető el 2011 augusztusa óta, azóta több mint 20.000 tag regisztrált náluk. A szolgáltatás lényege, hogy abban segítse felhasználóit, hogy régóta dédelgetett, de eddig útitársak hiányában megvalósíthatatlannak tűnő utazásaikat megszervezhessék. Az oldalon kínált utazások között van például, amelyiknek az a célja, hogy a Japánban elérhető legnagyobb bungee jumpingra juttassa el a résztvevőket, egy másik a „zasiki varasi” (座敷童/座敷童子, a japán mesevilágból ismert komisz szellem) megtalálására irányul.

Daiki Hino is a Trippiece segítségével valósíthatta meg egy régi álmát: ő ugyanis a Szeto beltenger egy apró, áramot és gázt nélkülöző szigetén szeretett volna néhány napot eltölteni. Tizennégy ember (többségében vállalkozó kedvű egyetemista) jelentkezett a „túlélőtúrára”, ami fejenként 15.000 jenbe (kb. 40.000 Ft) került. Sajnos halat nem sikerült fogniuk a vacsorához, de mindannyiuk számára felejthetetlen élmény marad az a pár nap.

A Trippiece-t nem csak azért éri meg használni, mert segítségével a sztenderd utazási katalógusokból kimaradó utakhoz találhatunk társakat, hanem lényegesen olcsóbban is megúszhatjuk az utazást. Az utazási irodákban ugyanis sokszor azért olyan drágák az utak, hogy kevés jelentkező esetén is biztosítani tudják a maguk profitját – a Trippiece viszont segíti az utazók egymásra találását, így az utazást szervező irodák is olcsóbban tudják megszervezni a túrákat. Eddig körülbelül 80 utazást bonyolítottak le a Trippiece-en keresztül.

A Trippiece hivatalos reklámfilmje:

The Japan Times

 

 

 Még nem írt senki ezzel a cikkel kapcsolatban.
Ha szeretnél hozzászólni, akkor jelentkezz be vagy regisztrálj.
Szólj hozzá! (eddig 0 bejegyzés)