Kezdőlap Rovatok Captain Japan Az USA leállított egy japán majomkampányt

Az eMobile kommunikációs vállalat leállítani kényszerült hirdetési kampányát, amelyben egy majom szerepel - az amerikaiak szerint ugyanis rasszista Barack Obama elnökjelölttel szemben.

 Image

A reklámok, melyek a televízióban futottak és a vasútállomásokon is megjelentek plakátokon egy ősz hajú, a rajongóktól megrészegültnek tűnő majmot ábrázolnak, aki vakuvillanások közepette vág meglehetősen érdekes képet. A gesztikuláló majom alatt nagy, fehér betűkkel a cég neve jelenik meg, és egy "CHANGE!" (válts) felirat. Az internetes társadalom USA-szerte felzúdult, mivel szerintük a szlogen és a majom szerepeltetése egyértelműen a színes bőrű jelölt "Change we believe in" jelmondatát figurázza ki.

- Az eMobile már január óta használja ezt a majom-kabalát - nyilatkozta a vállalat egyik képviselője a Tokyo Reporternek. - Nincs összefüggés az általunk választott figura és akármilyen élő személy között - tette hozzá.

Számos angol nyelvű fórumon vitatták meg a kérdést, hogy a vállalat valóban kulturálisan érzéketlen-e. A cég, amely nagysebességű kommunikációs megoldásokat kínál mobileszközökre egy Japánban élő amerikaitól írásos panaszt is kapott, amelyben a kampányt számára "kellemetlennek" festette le. A hirdetéseket 24 órán belül eltávolították a panasz beérkezése után.

A japán kommunikációs piacon olyan óriások is használnak állatokat, mint a Softank (ők kutyákat alkalmaznak a hirdetésekben) vagy a Fudzsi tévén futó "Change" című folytatásos dráma, amely a politikai választási harcokról szól. Az eMobile mégis úgy érezte, hogy a legjobb döntés a hirdetések visszavonása lesz.

Captain Japan

 Még nem írt senki ezzel a cikkel kapcsolatban.
Ha szeretnél hozzászólni, akkor jelentkezz be vagy regisztrálj.
Szólj hozzá! (eddig 0 bejegyzés)