Kezdőlap Rovatok Manga, anime Bemutatjuk Oga Kazuót (Studio Ghibli)

Amikor animét néznek, az emberek általában a szereplőkre figyelnek a hátterek helyett. Oga Kazuo az első, háttereket festő művész, akinek komoly rajongótábort sikerült maga köré gyűjtenie. Bizonyíték rá tavalyi kiállítása, amire 300,000 látogató volt kiváncsi.

Image 


Oga nemrég beszélt a sajtónak a kezdetekről és munkaeszközeiről. Az anime-ipar korai szakaszában a rajzfilmeket külön munkacsoportok készítették. A szereplőket és a hátteret máshol rajzolták. Általában a karaktereken van a hangsúly, a háttereket nem szokták kihangsúlyozni. Kivéve azokat, amiket Oga festett.

1972-ben Oga belépett a Kobajasi vállalathoz, amely professzionális hátterelet készített animákhez. Ezt követően formálódni kezdett a karriere, Nizo Jamamotónak hála (Jamamoto ekkor rendezte a Hotaru no haka háttereit). Csatlakozott a Tonari no Totoro (Szomszédom, Totoro) munkálataihoz. Ezután számos Ghibli-filmben vett részt (Poroporo, Pompoko, Mononoke). Amikor a Whisperen dolgozott, kilépett a Ghiblitől és szabadúszóként számos alkotás munkálataiban részt vett.

Oga művészete realisztikus, mégsem élettelen, és nem akar szuperrealistának tűnni. Van benne valami meleg és nosztalgikus. Bizonyos értelemben még szaga és hangja is van. Mindezt egy csupán háromsoros hirdetés keltette életre. "A középiskola végéig érdekelt a festészet, bár sosem csináltam komolyan. Egy design-iskolába kezdtem járni, hogy kitaláljam, mihez kezdjek az életemmel. Miután elvégeztem, nem volt állandó munkám, minden reggel az álláskínálatot böngésztem az újságokban. Ekkor láttam meg ezt a háromsoros hirdetést: Festeni szerető munkatársakat keresünk."

A Kobajasi hirdetése fordította meg az életét. Azonnal elment a Kobajasihoz, amely egy hétköznapi lakás egyik szobájában volt. A nem túl tiszta lakásban festéktörlő rongyok voltak elszórva. Itt találkozott Oga először a háttérfestés művészetével.

"Néztem őket festés közben. Egy B4-es lapra rajzolták a tájat, ahogy az iskolások szokták. A képek világosak, ragyogóak voltak, én is ki akartam próbálni."

Így kezdődött a háttérfestő művész élete. Néhány hónappal később Oga már igazi anime-munkát kapott. "Miután befejeztem egy feladatot, megmutattam őket Kobajasi úrnak. Azonnal kiabálni kezdett velem... hogy az alakok nem jók, vagy valami hasonlót... Nem értettem, mi a rossz benne. Azokban a napokban a munkatársak az asztalon hagyták az elkészült rajzokat, amikor hazamentek. A túlórázó srácokkal egyenként megnéztük és egyfolytában kritizáltuk őket. Például kitaláltuk, hogy egy adott rajz azért sikerült rosszul, mert rossz a rajzoló karaktere. Igen, az alkotó jelleme megjelenik a rajzaiban, ezért sem hagyhattam ott az irodát korábban, mint a többiek. Furcsa volt, mintha valamit titkolni akartam volna a festményeken..." Ezek az idők értékes tapasztalatokkal gazdagították Ogát.

A szerszámokkal kapcsolatban csupán az az elvárása, hogy ne legyen drága és használható legyen.

(folytatjuk)

Ghibliworld

 Még nem írt senki ezzel a cikkel kapcsolatban.
Ha szeretnél hozzászólni, akkor jelentkezz be vagy regisztrálj.
Szólj hozzá! (eddig 0 bejegyzés)
Ki van on-line?
Oldalainkat 182 vendég böngészi
Fórum legfrissebb
téma: Cikkeinkről - írta: phorvath, 16.02.16.
téma: Cikkeinkről - írta: Shinria, 16.01.05.
téma: Cikkeinkről - írta: phorvath, 15.12.23.
téma: Cikkeinkről - írta: Isaura, 15.06.30.
Linkek